Monday, 16 July 2012

Jalan-jalan cari makan :)

Salam..

next post.. aktiviti semalam.. masih dalam entry bergambar.. hehe.. semalam pet sekeluarga berjalan-jalan melawat kawan baik kakak, sepupu dan kawan mak.. dari pukul 8 pagi bertolak dan sampai di rumah pukul 7 malam.. long journey la sangatkan.. hehe..

Sarapan di Nasi Kandar Hussain.. akk KK.. nasi kandar la :D
Makan durian di rumah kawan mak
Langsat ada.. rambutan pun ada :D
Pulut durian pun ada.. hehe.. memang menjamu selera bersungguh-sungguh..
Time nak balik penuh la bonet kereta.. haha.. macam-macam ada.. 
Dalam perjalanan pulang, singgah pasar malam.. 
Singgah beli cendawan tiram.. 1kg = rm10
Sambil tu beli cendawan goreng tepung.. 3 bekas = rm5
Last sekali singgah econsave bandar puteri jaya.. hehe

pergh.. memang kenyang.. macam nak tercabut perut.. haha.. 1st rumah, rumah kawan baik kakak.. then g rumah sepupu sambil lunch dan solat.. pastu g rumah kawan mak.. macam-macam diorang jamu makan.. haha..

mak pet selalu pesan, nak pegi rumah orang mesti bawa benda.. jangan tangan kosong.. walaupun beli biskut kering.. sebab kadang-kadang tuan rumah tak menjangka kedatangan tetamu.. mak pet juga selalu cakap, kalau kita pegi rumah seseorang dan orang tersebut meraikan kita dengan bersungguh-sungguh walaupun kita tiada pertalian darah, itu adalah orang yang sangat-sangat baik.. tak kiralah walaupun dah berpuluh-puluh kali pergi..

macam tu la kisah semalam.. tunggu entry esok untuk kisah lain.. haha.. :)

18 comments:

aisya said...

wah.. dahsyatnya durian.. kalau sy mmg xleh naik dah kereta tu.. mesti pengsan dgn bau durian.. huhu

putryteya said...

pulut duriann ..!
sedap gilee

econsave bdr puteri jaya ? laaa .. rumah teya dekat situ je .... alaaa.. pet tak bgtau mai sg petani . :P

jaakechik said...

hahhaha.... best nya... pet! selalu jenjalan ngn mak kan? anak manja ek? hehhehee..jaa bru balik dari penang jugak nie.. pagi tadi bru sampai...

Trah Zain said...

wah, best nye, tp sy jrg keluar, tak suka tmpt ramai org, rasa tak cukup oxygen.. haha

shar90 said...

untungnyeeeeee dia... hahaa
kite xde pon xP

Chic Na said...

saje kan bg akak terliur nasi kandar tu. tp nasib baik bukan pelita or subaidah. bleh control lg nih. makan aje keja pet kan? huhu..

jaakechik said...

hai pet... jaa pun ada cenderahati kecil dari penang untuk pet, meh bagi nama dan alamat di fb atau mana2 komen entry jaa okeh...

kaishin said...

nak pulut durian tu..hehe

|shuhadaothman|TM said...

pet, byk betul makanannye. hehe. cendawan tu i loooike! ^^

Koding said...

Best... Cendawan goreng!!!

Emma said...

besnya makan.. ho3.. durian2.. nt kalo pet jalan, ajk sy skali.. nk join mkn jgak.. hoho

caliph shuriken said...

dh lama x mamam cendawan goreng tepung tu, so sedap ^^

Cik Eyra said...

cikeyra pun suka mkn nasi kndar hussin...:)

KorN said...

wow.. ade cendawan goreng lah.. pebret korn tu.. sedappp

ayut said...

betul..kdg2 ayut segan jgk tak bwak pape g umah org..plg tak pon..bila kuar smula mesti bwak blik pape utk mkn same2.. :) btul2 bjln.best2!tp durian kat pic 1 tu mcm tgantung je..mmg ea pet?

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

mak ak pn selalu pesan cmtu..tp mak ak slalu sruh bg brg kering..sbb mak ak ckp klau bwak mknan basah(cm kueh or lauk), klau org dlm umh tu dh sedia pape, xmkn, dh jdik membazir plak..

ieedaz @ mama_isha said...

perghh mmg jalan cari makan sungguh ya..best!

Cik Nur said...

terliurnya pettt...!!!

lapo..lapo..lapo..!