Sunday 6 July 2014

Ramadhan 7

Salam..

lewat pet update.. haha.. busy makan tadi.. macam biasa, balik terawikh makan-makan.. tadi kawan-kawan masak mee kari.. pet memang kurang makan mee, tapi sebab kawan-kawan masak jadi pet makan la.. hehe.. sedap! terima kasih mee kari dan lempeng kelapa.. kenyang sungguh.. 

hari ni, ada beberapa benda berlaku.. pertama waktu pagi.. pet pergi untuk kerja di Farley.. dalam 7 orang.. pet dan 6 lagi kawan.. bekerja sambilan di Farley pada member's day.. 11 hingga 13 July.. dia bayar RM4.50/jam kalau kerja di department groceries dan RM3.50/jam kalau kerja di aras 2 dan 3.. waktu bekerja dari 9.00 am hingga 11.00 pm.. menarik sangat.. tapi.. pet tak boleh bekerja pada 11 July sebab pet bekerja dengan lecturer dari 8.00 am - 5.00 pm.. *sigh*

petang pula dalam 1.50 pm pet dah masuk lab.. siapkan purification.. daripada 6 sample, tiba-tiba ada 2 sample DNA dah mula degrade.. 4.30 pm pet check under UV memang pet rasa kecewa sangat.. pet ada masalah dengan sample T4 dan T13 tapi minggu ni selesai.. tiba-tiba sekarang T20 dan T25 pula sangkut.. lepas pet kemas lab, pet menangis dalam lab.. bukan sebab pet sedih kena masuk lab 7 hari seminggu tak kira waktu.. tapi rasa down.. haish.. sedih tadi.. sampai dah bersandar dekat kabinet lab dan menangis.. 


jadi esok pet masih di lab.. cuba selesaikan dengan increase DNA concentration.. kalau tak berjaya juga, pet terpaksa repeat DNA extraction dari awal untuk 2 sample tu.. ujian sungguh.. haha.. ok la.. lewat dah.. sekian!

p/s: topik makan tadi berkenaan sambung "master".. dah macam-macam cerita pet dengar.. haha.. to be honest, biarlah pet rahsiakan dulu status tu.. haha.. :P

No comments: