Friday 11 July 2014

Ramadhan 13

Salam..

hari yang sejuk dalam lab.. pet macam biasa stay dalam lab mikrobiologi.. sejuk tu jangan tanya la.. memang pet pakai lab coat la kan.. haha.. plus kepala sakit dan perut ada masalah.. erti kata lain, asyik ulang jamban dari pagi tadi sampai sekarang.. tak tahu la silap makan kat mana.. haish..

hari ni pet run 50 uL PCR.. semoga DNA masih ada dalam tu.. kalau tak pet kena start DNA extraction.. sepatutnya hari ni.. tapi pet tak larat.. tengah buat je, nak pergi tandas.. letih ulang alik ke tandas.. jadi tumpuan tu agak terganggu.. plan pet Sabtu dan Ahad masuk lab.. pet cuma tinggal Isnin dan Selasa ni untuk send sample ke semenanjung.. semoga Allah permudahkan kerja pet.. InsyAllah..

oh.. semalam pet nak update blog.. tapi dah lewat.. pet key in markah dan buat pembahagian kumpulan untuk Student Centered Learning (SCL).. SCL ni akan diguna pada hari Isnin bersama lecturer pet.. siap je, terus pet tido.. bangun sahur tadi, makan panadol.. dan akhirnya pet bangun juga sahur.. haha.. semalam lepas in charge jaga exam adik-adik ni.. lecturer pet ada nasihat pet.. lebih kurang 2 jam juga la.. tentang sahur, kehidupan dan sebagainya.. I'm so lucky to have her as my future supervisor.. InsyAllah..

berbicara tentang "future".. tadi staff sembang dengan pet.. hmm.. susah untuk pet ulas.. keputusan pet memang menjadi tanda tanya.. tapi yang pet mampu cakap, pet redha dengan keputusan pet.. pet yakin Allah akan sentiasa bersama pet.. dan Alhamdulilah jika benar apa yang staff dan senior katakan berkenaan pet mendapat kepercayaan dari bangsa lain.. pet bersyukur.. semoga pet hargai kepercayaan yang telah diberikan.. namun, maaf sekali lagi.. pet tak mungkin berpatah balik.. cuma pet berharap, pet dapat support daripada orang-orang sekeliling pet.. dan semestinya fully support dari family pet sendiri :)

dalam keadaan pet nak balik beraya ni.. pet risau tentang DNA.. pet risau tak sempat nak hantar sequence ke semenanjung.. sebab lepas raya, komitmen pet lebih kepada benda lain.. sebab pet dah continue project lain.. jadi pet nak sangat benda ni siap secepat mungkin.. walaupun sekarang komitmen pet dibahagi dua.. 60% tanggungjawab sebagai pekerja dan 40% menghabiskan DNA punya kerja.. tapi pet tetap risau.. mungkin lepas ni 90% tanggungjawab untuk project baru dan 10% untuk DNA.. 

sepanjang bulan July ni.. pet cuba habiskan kerja.. balik lewat, hari minggu dalam lab.. supaya bila pet balik bercuti 3 minggu ni, pet dapat bercuti dengan tenang.. tido tu jangan cakap la.. setiap hari pet tido dekat jam 3 am.. dan bangun dalam jam 6 am.. sahur tadi bangun 4.30 am.. minum air dan sambung tido.. dan pet berharap, pengorbanan ni membuahkan hasil.. terutama untuk DNA.. haha.. ok la.. pet kena repeat PCR 50 uL semula.. 

sekian!

No comments: