Sunday 13 July 2014

Ramadhan 15

Salam..

6 hari lagi sebelum terbang berhari raya.. ada part kerja yang dah siap.. dan ada yang on the way nak siap.. yang pasti ada sesuatu berlaku semalam di lab.. sedih pet rasa.. tapi.. entah la.. malas dah nak fikir.. as a conclusion, esok lepas kelas lecturer pet.. pet akan pos sample tu untuk sequence di semenanjung.. hari ni pun pet di lab.. bezanya semalam di lab Jabatan Sains Haiwan dan Perikanan (JSHP).. hari ni lab di Jabatan Sains Tanaman (JST).. haha.. rasanya dari 1 Julai sampai 13 Julai.. hari-hari pet di lab.. tak ada cuti sepanjang Julai.. *sigh*

Jadual berbuka puasa Bintulu, Sarawak

sampai satu tahap, pet dah tak sabar nak balik.. tolong la cepat sampai 19 Julai.. hidup pet macam dah tak terurus.. bilik pet macam tongkang pecah.. pagi tadi pet mengemas dan buat laundry cadar semua.. packing barang semua.. jam 2.00 pm pet dah sampai lab.. autoclave waste.. kena masuk lab di JSHP dulu baru masuk JST.. balik dari lab 4.45 pm.. terus beli makanan untuk berbuka.. unexpected, makcik yang jual nasi kerabu dah kenal pet.. haha.. dia cakap dekat kawan pet "hari-hari dia (pet) beli nasi kerabu.. setiap hari!".. haha.. pet pun senyum dan sembang la.. sedap sebenarnya nasi kerabu dia dan pet pula jenis mudah.. beli je apa yang ada.. yang penting boleh makan.. sebulan makan benda yang sama pun takpa.. janji ada rasa.. haha..

kek lapis tiramisu JJ Bakery~

oh.. sekarang pet gigih bangun sahur.. bangun minum air lepas tu bantai tido balik.. haha.. semalam juga kakak pet purposes sesuatu sepanjang pet balik seminggu sebelum raya.. tentang project dia nak masuk uptown.. haha.. entah la kakak pet tu.. pet on je.. semoga berjalan lancar plan kakak pet tu.. haha.. tadi juga pet baru balik dari beli kek lapis tiramisu untuk kawan pet.. pet dah lama nak pos.. dari minggu lepas.. tapi sejak pet jadi RA ni.. masa pet limited.. pet tak boleh tinggal JST sesuka hati.. sebabnya lecturer pet jenis yang kalau nak jumpa, on the spot nak jumpa.. haha.. jadi radius pergerakkan pet tu limited.. lagi pun pet kan dah bekerja.. masuk sebelum 8.00 am.. balik selepas 5.00 pm.. jadi dah memang tanggungjawab pet untuk berada di JST sepanjang hari bekerja.. 

ok la..sejuk ni.. hujan lebat.. balik beli kek tiramisu tu, memang pet basah kuyup la.. haha.. till we meet again!

No comments: