Monday 14 July 2014

Ramadhan 16

Salam..

hari yang agak sibuk bagi pet.. penuh dengan ujian juga.. pagi tadi, buat pertama kali dalam 4 tahun pet di UPM Kampus Bintulu.. pet perlu bagi lecture.. asalnya yang pet tahu, lecturer pet nak buat SCL ja..  sekali lecturer suruh pet bagi lecture di depan 80 orang student Diploma Pertanian Semester 3 yang hadir untuk subjek CSS 1701.. cuak kot! haha.. malu tu jangan cakap la kan.. memang malu.. lepas bagi lecture tu, Dr. ada bagi nasihat.. tentang niat kita mengajar kerana Allah.. kita tak boleh expect student respect kita.. teaching for diploma and bachelor ni berbeza.. kata Dr. ajar bachelor lagi susah.. banyak la Dr. bagi nasihat dan share pengalaman tadi..

1st kelas pet mengajar
sedang buat SCL

then hari ni juga pet 2 kali pergi pejabat pos.. pos kek lapis kepada kawan.. dalam keadaan hujan.. haha.. tragis sungguh.. petang pula pet keluar ke pejabat pos lagi untuk hantar Purified PCR Product ke semenanjung.. ni pet guna Citylink service.. murah dari DHL.. Citylink RM13.60.. DHL RM51.10.. mahal betul.. tapi yang penting dah send.. pet harap sangat berjaya..

pos sample Trichoderma spp.

oh.. pet baru sudah makan.. pet janji dengan senior nak bawa dia makan chicken chop di salah satu tempat yang sedap la.. janji tetap janji kan.. haha.. jadi lepas pet key in markah dalam excel, terus pet siapkan diri dan keluar dalam 8.15 pm tadi.. kenyang! sedap! haha.. perfecto! ha.. lupa.. ni salah seorang senior yang banyak bantu pet sepanjang pet buat Final Year Project dulu.. even sekarang pun banyak bantu pet.. terima kasih senior! semua nasihat serta tunjuk ajar akan pet ingat.. InsyAllah..

grilled chicken chop pet :)
grilled chicken chop senior pet
burger untuk supper.. hehe

pet masih belum kenalkan Dr. yang selalu pet mention dalam blog kan.. pet akan kenalkan dalam masa terdekat.. dengan sapa pet jadi RA.. dengan siapa pet akan menyambung pengajian pet.. dan semuanya la.. maybe minggu ni kot.. haha.. ok la.. till we meet again! :)

No comments: