Wednesday, 30 January 2013

Kes selesai~

Salam..

Alhamdulilah selesai.. tapi entah la.. pet masih tak puas hati kot.. perbicaraan diputuskan pet menang kes tu.. kerana kecuaian dia, sebabkan pet eksiden.. pet akan dapat pampasan.. tapi sepatutnya lebih lagi.. tapi orang yang langgar pet tiada roadtax.. jadi dia tiada insurans..

jadi mahkamah akan keluarkan perintah untuk dia bayar pampasan secepat mungkin.. tak kisah la macam mana pun dia akan kena bayar jumlah yang telah ditetapkan.. kalau nak fight lagi, ambil masa 4-5 tahun.. memang boleh sebut lagi kesalahan dia.. kerana kecuaian melanggar dan memandu tiada roadtax.. tapi disebabkan mak pet tak nak panjangkan lagi.. lagi pun dia dah kena saman sebab memandu tiada roadtax dan membuat laporan bercanggah daripada yang asal..

bagi pet, pet nak fight lagi.. sebab kerana orang tu, pet extend satu sem.. pet patah 4 tulang.. bukan duit yang pet nak.. tapi pet nak pet diadili sewajarnya.. sebab pet tahu pet tak salah.. ramai saksi tengok kejadian tu.. 
pet tak marah.. tapi pet geram.. kerana kecuaian dia, teruk pet eksiden.. sedangkan dia hanya moto terbakar.. pet patah paha, patah jari-jari, patah lengan.. dia just luka! cuma moto pet tak terbakar.. tapi dah tak rupa moto la.. haha.. 

harap sangat lesen dia kena tarik.. haha.. geram betul pet.. haha.. tapi apakan daya, kes telah ditutup.. mak dah buat keputusan.. hehe.. sekadar geram je la.. haha

sekian :D

5 comments:

JungRara said...

x pe pet..sabar..sabar..hopefully, orang tu dapat balasan setimpal. Doa banyak2 k ^^

Hasrina said...

semoga berjaya

ct cheery said...

tahniah pet!moga cepat sembuh

Chic Na said...

takpela dik. dah lepas kan. at least pet menang. :)

jaakechik said...

pet menang kes tu yer. alhamdulillah. setuju ngn kata pet, bukan duit yg kita harapkan sgt, tp at least dapat bagi pengajaran kat dia dan og ramai supaya lebih hati2...