Friday 21 December 2012

Career talk

Salam..

sebut pasal career talk ni, mesti boleh assume apa benda la ni kan.. haha.. pet dah 2 kali terlepas career talk.. teruk juga la perangai pet.. yang 1st career talk, pet tak tahu.. sebab hari tu pet sibuk dalam lab.. kalau tak salah 1st career talk tu berkenaan Dow Agriculture.. dengar cerita syarikat pertanian international.. 2nd yang terbaru ni JQ Fertilizer kot.. pet pun tak pasti.. yang ni salah pet.. dah siap pagi tu, tapi tak pergi.. 

both tu menawarkan peluang pekerjaan kepada pet dan rakan-rakan.. pet macam berminat yang Dow Agriculture tu.. sayang betul pet tak perasan pasal yang tu.. sebab tu company international.. so boleh try luck masa interview petang tu.. yang JQ Fertilizer ni pet tak pergi sebab dia company di Bintulu.. haha.. pet kalau boleh nak kerja luar dari Sarawak.. haha..

sehingga tahun ni, pet pernah duduk di Utara, Selatan dan Sarawak.. jadi pet bercadang nak menetap di Sabah or Johor.. haha.. before ni pet memang nak kerja di utara.. bukan kerja tapi latihan industri.. tapi banyak sangat benda berlaku, jadi pet lebih memilih untuk berada di Sabah atau Johor.. yang pasti bukan di Utara dan Pantai Timur.. haha.. ubah anginkan.. demand juga la pet :D

kalau pet diberi pilihan, lagi jauh pet nak pergi.. haha.. over la impian pet.. haha.. silap-silap pet tak kerja pun.. haha.. paling pet takut, pet berada di tempat yang diri pet sendiri tak nak pergi.. haha.. sebab selalu benda yang pet tak nak la yang bakal pet dapat.. haha..

apa-apa pun ni hanya angan-angan.. lambat lagi pet nak habis belajar.. entah bila nak kerja.. haha.. 

sekian ^^

3 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

even tak berminat dgn company tu pn, kutip pengalaman n ilmu..jgn sia2 kn peluang..

Chic Na said...

rezeki ada kat mana2. jgn risau okeh. :)

jaakechik said...

mai kelantan la pet..hihi..sini best tau..