Thursday 27 February 2014

Simple by look, complicated by mind.

Salam..


here we go.. another post for second week.. haha.. second week as final semester student.. final year juga la.. haha.. cuma tak ada final year "project" je la.. haha.. tapi walau tak ada, tetap macam ada.. haha.. selagi tak siap PCR tu, selagi tu la rasa beban di dada dengan kepala.. bangun pagi rasa macam "eh pet, kau sem 6 ke 8 ni?" haha.. sebab final year project pet time semester 5 dan 6.. haha..

kadang-kadangkan.. pet duduk atas katil, pet tanya diri pet.. apa hikmah pet berada di semester 8? apa sebenarnya sesuatu yang baik akan menyusul di atas ujian ni? apa yang perlu pet buat untuk bertahan? macam-macam lagi la.. haha.. see.. complicatedkan fikiran pet.. haha.. 

pet buat entry ni sebab pet terfikir apa yang kawan pet cakap dalam kelas.. haha.. "pet, kau ni simple je.. pen pun sebatang dua ja" haha.. lepas dia cakap, pet pun pandang pencil case pet.. haha.. ada sebatang pen biru dan merah.. ada sebatang pencil mekanikal dan kayu.. ada sebiji pemadam dan pembaris.. haha.. lepas tu pet cakap dalam hati "simple by look, complicated by mind".. haha.. 

pet ni simple dalam semua benda.. haha.. mak pet pun bising juga kadang-kadang.. haha.. pernah sekali mak pet cakap "pet.. kau pergi kelas bawa pen sebatang je? agak-agak kalau pen tu tak ada dakwat kau nak buat macam mana tengah exam?" haha.. pernah tau mak pet belikan pen lepas tu letak dalam pencil case pet.. haha.. tu tak kira benda lain lagi.. haha.. ramai la kawan-kawan pet dari sekolah sedar perangai buruk pet ni.. haha.. tapi sikit je yang tahu complicatednya pemikiran pet.. haha.. 

persoalannya, being simple bukanlah sesuatu yang mudah.. sebab kau simple dalam segala benda.. in term hidup kau.. macam mana kau akur.. tapi kau tetap berperang dunia ke empat dengan kepala kau.. haha.. cuma yang membezakan kau adalah penampilan kau yang simple.. dari segi lain kau sama sahaja macam yang penampilan complicated.. haha.. *penggunaan KAU yang sangat efficient* haha..

ok la.. kena buat sesuatu tumpang internet ada ni.. till we meet again :)

No comments: