Tuesday 6 August 2013

Hujung minggu 3 ogos

Salam..

selesai sudah berhujung minggu pet di bandar Chiang Mai.. haha.. ni kira hujung minggu pertama pet kat sini.. memang hari yang di nanti-nantikan oleh pet dan kawan-kawan.. haha.. dalam jam 10.30 pagi hari sabtu rasanya staff ambil kitorang di rumah.. hehe..

destinasi pertama.. melepak di area 3 tugu.. kira melawat muzeum kt situ.. ada 3 muzeum sebenarnya.. pet melawat 1 sahaja.. dengan harga 90 bath.. tapi kami semua dapat 20 bath sahaja.. sebabnya kawan pet pandai cakap Thai.. jadi dia istihar kami orang Thai.. dapat kelebihan di situ :P


then kami dijemput oleh staff QSBG.. Phi Noi.. kitorang stay di guest house.. selesa.. 600 bath untuk 3 orang.. ada 2 queen tilam dia.. hehe.. ada peti ais, almari, tv dan set lengkap bilik la.. then pergi ke area orang islam.. pergh.. dah la panas kan.. tengok makanan pula memang tak tau la nak cakap macam mana perasaan tu :P


dalam jam 6 petang lebih, kitorang gerak dari guest house ke kawasan islam untuk berbuka puasa.. lalu la street market dulu.. usha-usha sikit, lepas tu naik tuk-tuk.. dalam 100 bath.. best naik tuk-tuk.. menyelinap bukan main lagi.. haha.. dah berbuka, jalan-jalan lagi di Night Market.. beli jagung la, udang, masalodeh, kebab bagai.. dah habis 141 bath.. kira sekali sahur la tu.. hehe.. balik naik tuk-tuk lagi.. 80 bath..






oh ya.. kalau tak nak kena "cekik" kat Street or Night Market.. mohon ada orang pandai cakap Thai.. InsyAllah harga sederhana ke rendah.. hehe.. kalau dia dapat kesan kita tourist, memang selamat la kena potong.. :)

sekian ^^ esok entry part 2 hujung minggu :)

No comments: