Monday 5 August 2013

Hari kelima internship

Salam..

Alhamdulilah.. dah habis week pertama internship di sini.. tinggal 21 week to go.. ceeewaah.. kemain kira lagi.. haha.. kira dah seminggu la pet menetap di Thailand kan.. oh ya.. hari kelima bersamaan 2 Ogos 2013.. maklum la kat rumah tak ada internet.. blogging di office ja.. haha.. :)

hari kelima tersebut, pet dan kawan-kawan intern di section orkid.. kira penanaman orkid di dalam hutan.. haha.. best.. pet suka pokok.. pet tak suka benda-benda binatang ni.. orkid ke, bunga ke, pokok ke, fern ke memang benda yang pet suka dari dulu.. keterujaan pet waktu internship di Jabatan Pertanian tahun 2010.. sekarang di Queen Sirikit Botanic Garden 2013.. haha.. pet harap sangat pet ditempatkan di section tumbuh-tumbuhan.. InsyAllah :)

oh ya.. minggu entry ni di publish, minggu raya kan.. sedih je raya di perantauan.. kalau betul pet tak balik, maknanya ni kali kedua pet beraya di tempat orang.. tahun 2010 di Bintulu, Sarawak.. tahun 2013 di Mae Rim, Chiang Mai, Thailand.. haha..

apa-apa pun.. best sangat buat pasal orkid.. sabut sebagai medium akar dia.. yang uniknya di mata pet, orkid diletakkan di pokok-pokok besar.. sangat cantik.. pet sendiri tak terfikir.. haha.. conservation orchid depa memang excellent la :)



ok la.. selamat hari raya :)

No comments: