Friday, 31 August 2012

skim cepat kaya?

Salam..

rasanya apa yang pet nak taipkan ni dah menjadi perkara biasa bagi sesetengah kita.. skim cepat kaya or apa-apa yang berbunyi kaya dalam sekelip mata..

di zaman yang serba moden lagi mencabar, rasanya tiada yang nak hidup susahkan.. semua kalau boleh nak hidup senang.. dan rata-rata semua orang pernah terfikir atau pun pernah merasai apa itu skim cepat kaya.. 

MLM or pyramid or apa-apa sekarang tumbuh macam cendawan.. ada yang mengedar flyer yang diselitkan dalam surat khabar dan macam-macam.. tapi.. yang pet tertanya-tanya, betul ke testimoni-testimoni yang diberikan tu? or hanya sekadar gimik?

sekadar hiasan zaman bila pun tak taw dalam akhbar
testimoni-testimoni mereka
bagi diri pet, pet macam masih tertutup untuk mempercayai perkara-perkara macam ni.. tapi bukan la pet cakap benda ni tak baik.. kadang-kadang, kalau dah rezeki memang rezeki.. cuba kadang-kadang pet rasa orang bawahan untuk sistem-sistem mereka bagaikan ditindas.. tapi itu hanyalah pandangan pet.. dan pet tak bermaksud apa yang pet katakan adalah benar..

ada sesiapa pernah mencuba?

p/s: pet sekadar ingin berkongsi.. sekiranya pet salah, sila betulkan :)

10 comments:

|shuhadaothman|TM said...

errr, shu pon kurg caye sket skim2 mcm ni. takut kne tipu. hehe

babycomel said...

pernah jgk join mlm ni. tp dh tinggalkan sbb xmampu nk bg komitmen. org bawah kena bekerja keras utk cari duit poket diri sendiri. org atas sgt senang hati kerana org bawah bekerja utk beri mereka duit..
ada jgk bisnes yg xperlu buat pape, tp tup-tup dpt duit. boleh ke camtu ye? tanpa usaha tp ada hasilnya. boleh ke??

Sally Yatiey said...

Boleh ke percaya benda macam ni? hee :) hee

Cik Nur said...

susah lah nak percaya menda2 macam ni..

putryteya said...

tak pernah pulak teya cuba atau jumpa dengan skim cepat kaya ni . mcm tak best je kan ?

biarlah kita kaya sebab usaha sendiri ... :)

Emma said...

hmm, x pernah cuba lg.. lgpn, x penah berniat nk cuba.. hoho..

Chic Na said...

xcaye kot. cam senang sgt je nak jd kayo. huhu..

Detective Fiqa said...

err. nampak mcm 50% jee huhuhuhu

9n0L4 said...

takyah caye lah bende ni sume kan. tak terjamin utk jgke mase pjg.

kaishin said...

baca boleh tp nak percaya tu cam susah jer :D