Friday, 17 August 2012

Persiapan hari raya :D

Salam..

rasanya dah ramai pulang ke kampung halaman sempena hari raya yang bakal menjelang tiba.. :) walaupun pet memang dah ada di kampung, pet tetap rasa macam nak balik kampung.. haha.. sebab tengok tv kan.. meriah pula orang balik kampung.. haha..

kalau berdasarkan pengiraan kalender, besar kemungkinan ahad ni kita raya.. jadi start hari ni, memang pet sibuk dah.. dengan ketupatnya, itunya, ininya dan lain-lain.. esok bertambah-tambah sibuknya.. nak buat rendang, nak ambil kuih raya yang dah ditempah, nak itu, nak ini.. haha.. pet sampai tak berkesempatan nak jenguk-jenguk blog.. haha..

dan.. ramadhan ke 28 ni adalah hari pertama pet jejak kaki ke bazar ramadhan.. haha.. pet ingatkan pet dah tak pergi bazar lagi.. haha.. maklum la, sejak eksiden pet dah jarang dan tak dibenarkan sangat bawa moto.. haha.. bawa keta boleh, jadi penumpang lagi boleh.. haha..

akhirnya selepas 3 minggu, Astro pun dipasang.. haha
kelongsong ketupat palas untuk diisi pulut :)
sekitar bazar ramadhan :)
sekitar dalam bazar ramadhan 1
sekitar dalam bazar ramadhan 2
sate sate :D

p/s : semoga anda semua selamat pulang ke kampung halaman :)

10 comments:

Detective Fiqa said...

wahhh kemain semangat lagi. ni pon df ada masa sikit je nak bw . lepas tu dh takde dahh hehehe nak kemas rumah lagi heehe

shar90 said...

xnk ajak kite dtg beraye kat rumah?
hahaa :P

Cik Eyra said...

semangatnya..heheh, best2

en. buaya said...

suka ayat dah ad kat kampung pun terasa nak balik kampung lagi tu.. hahaha.. kelakau..

kelongsong ketupat sedap weyyyhhh !!!
baru hari ni taw nama dia.. haha

Chic Na said...

akhirnya jejak juga. huhuhu..

A said...

wah . bestnya :D

Emma said...

selamat hari rya :D mf slh silap.. :D

amy syahiera said...

selamat hari raya !

Sally Yatiey said...

Salam Aidilfitri :D
Bestnyaaaaa ^.^

kaishin said...

dekat2 nak raya memang tak sempat nak bw dah..busy hehe