Wednesday 13 August 2014

Syawal 17

Salam..

sedih je rasa.. fikiran dah berserabut.. macam-macam nak fikir.. semalam dah macam-macam benda perlu difikirkan.. rasa dah malas nak berfikir.. pet yakin salah tu, 100% salah pet.. silap pet buat macam tu dan macam ni.. tu la.. pentingkan diri lagi.. haish.. kadang-kadang pengorbanan tu penting dan kritikal.. pet tak patut depend pada orang lain.. pet perlu berdikari.. semoga apa yang berlaku ni menjadi pengajaran untuk diri pet sendiri..

oh.. tapi semalam happy je sebenarnya.. cuma ada la part sedih tu.. haha.. semalam juga pet di rumah lecturer.. tolong masak bubur kacang hijau dengan durian.. tengah hari dah keluar cari kacang hijau dan durian.. malam pun cari durian lagi.. sedap tengok bila dah siap.. lecturer pet buat kenduri lepas kelas amali dia petang ni.. semalam pun pet balik kampus dalam 11.30 pm.. memang bau durian la pet seharian.. haha..  

operasi mengopek durian untuk bubur kacang~
nasib ada kawan sudi tolong :P

semalam juga pet jumpa sv baru pet.. sv suggest introduction 3 ke 5 pages.. introduction yang pet buat baru semak.. jadi semalam sv bagi guide untuk re write introduction.. literature review pun sv suruh siapkan juga sambil listkan semua chemical dan barang yang perlu untuk diorder.. haish.. pet kena siapkan sebelum sv pet ke Bali untuk conference.. 

sebenarnya kerja pet banyak sangat.. tapi pet boleh pula buang masa dalam lab.. haha.. pet sendiri dah tak tahu nak mulakan dari mana.. tadi cari paraffin oil untuk autoclave.. tapi tak sampai lagi.. jadi pet perlu tunggu lagi.. kerja sv lama pun banyak juga kot.. nak kena analyze result sequencing, label dan maintain pure culture semua species yang pet ada dan sebagainya.. pet rasa pet perlu lebih organize kot.. err..

No comments: