Friday 8 August 2014

Syawal 12

Salam..

hari yang agak memenatkan.. dari pagi buat kerja.. kemas barang, buat ketupat serta rendang dan masak untuk makan lunch.. pet co chef je.. bukan la main chef.. haha.. ketupat hari ni 2.5 kg pulut.. selalu bila dah rebus jadi ketupat boleh cecah 2x ganda..

memang ketupat tu rezeki para tetamu yang hadir dari pagi sampai lepas maghrib tadi.. rumah pet tak putus-putus tetamu.. balik keluarga ni, datang keluarga satu lagi dan continues.. pet jadi tukang hidang dan mengemas di dapur.. macam biasa la.. hehe.. kebanyakkan datang melawat pet sebab esok dah balik.. ada yang bagi makanan dekat pet dan macam-macam.. tak mampu pet nak balas semua kebaikan diorang.. semoga pet sentiasa ingat segala jasa mereka.. InsyAllah..

beg pun bakal jadi 4.. 2 luggage dan 2 hand carry.. as expected.. haha.. tak pasti la macam mana gayanya.. tangan kanan pet dah bengkak.. susah bila dah injured.. bengkak, sakit, muscle cramp dan sebagainya.. pet berharap cepat baik.. sebab esok sampai Bintulu, memang merenggeh beg sampai ke UPM.. dari Penang tak kisah sangat sebab family tolong dan beg akan terus sampai ke Bintulu.. jadi bila pet di KLIA, kurang la masalah bawa beg.. haha..

apa-apa pun, pet berharap selamat sampai.. walaupun hati pet berat nak tinggalkan keluarga, tapi pet yakin mungkin ini rencana yang Allah dah tetapkan.. bak kata mak, "apa yang berlaku, Allah dah susun yang terbaik untuk hambanya.. redhalah".. untuk beberapa tahun kedepan, semoga pet kekal tabah dan redha di sana.. untuk keluarga, pet harap sentiasa dipanjangkan umur, diberikan kesihatan yang baik dan dilindungi Allah.. InsyAllah..

:')

No comments: