Monday 30 June 2014

Ramadhan 2

Salam..

bertemu lagi di entry seterusnya.. hari yang agak mengecewakan.. pet tak dapat run PCR.. ada beberapa masalah yang timbul.. jadi esok la pet mulakan misi PCR pet tu.. 2 species je lagi.. haish.. supervisor pet pun dah tanya.. asal jumpa mesti tanya berkenaan ni.. hehe.. jangan risau Dr.. saya cuba siapkan secepat mungkin sebelum saya pulang ke kampung berhari raya.. hehe..

oh.. lepas tukar media ke PDB (Potato Dextrose Agar), fungus pet grow lagi cantik.. lump dia lagi kemas pet tengok.. menawan hati.. haha.. Dr. pun cakap ni memang ok.. yang before ni pet guna potato starch tak jadi macam ni mungkin disebabkan dalam starch ada stabilizer yang mungkin ganggu growth fungus pet.. haha.. tapi pet happy la tengok dia grow macam ni.. slant agar untuk maintain pure culture semua fungus pet pun dalam keadaan baik.. Alhamdulilah..

slant agar yang hampir full growth fungus
lump fungus dalam PDB
lump
T4 dan T13

disebabkan balik dari lab tadi dah lewat dalam jam 6.00 pm, senior pet teman pergi bazaar ramadhan.. 3-4 kali pusing, last-last beli apam balik RM2.50.. haha.. then azan.. yela.. sini berbuka awal jam 6.41 pm tapi tidaklah seawal Sabah.. jadi end up makan di nasi kukus ayam dara.. balik makan, memang kalut la pet.. mempersiapkan diri untuk ke PI.. solat jemaah isya' dan terawikh.. tazkirah hari ni berkenaan akidah dan mengawal nafsu juga.. bagaimana akidah kita di bulan ramadhan.. bagaimana kita menahan nafsu dan sebagainya.. tentang ramadhan.. adakah kita mampu bertemu di masa akan datang atau menyempurnakan ramadhan tahun ini dan sebagainya..

bazaar ramadhan hadapan Sing Kwong
pemandangan sekitar bazaar
mungkin dalam 20 kedai
kedai pet beli apam balik RM2.50

ok la.. pet pun dah kritikal.. haha.. can't walk properly daripada semalam.. sakit sangat paha pet.. haha.. till we meet again! sekian

No comments: