Saturday 28 June 2014

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Salam..

Alhamdulilah.. selesai sudah solat terawikh hari ini.. lepas maghrib tadi, dalam jam 7.20 pm lebih pet dan kawan gerak ke Pusat Islam (PI), UPM.. memandangkan ini adalah hari pertama solat terawikh, maka saff untuk perempuan memang sampai ke pintu.. pet berada di saff kedua.. pet harap pet tak miss ke PI sepanjang bulan ramadhan di Bintulu ni.. InsyAllah.. *target ramadhan 2014*

lepas solat isya' berjemaah, maka bermulalah solat terawikh.. 8 rakaat solat sunat tarawikh dan 3 rakaat solat sunat witir.. dalam jam 9.30 pm pet dah sampai bilik.. pet dan kawan-kawan berjalan dari kolej kediaman ke PI dan dari PI kembali ke kolej kediaman.. afdal kata kawan.. haha..

balik terawikh tadi bukan main lapar lagi.. tengah jamah biskut, kawan call.. memang rezeki sungguh.. lecturer pet masak dan panggil makan.. hehe.. Alhamdulilah.. rezeki awal ramadhan.. terima kasih Dr. masakkan kitorang macam-macam.. hehe.. ada asam pedas ikan merah, sup campur, mee, nasi putih, sambal telur, ayam kari, ikan masin, ulam dan macam-macam.. sampai kenyang dah makan.. hehe..

oh ya.. hari ni, pet dah start masak dalam bilik.. pet masak bubur ayam suka hati.. haha.. then petang pet pergi Park City Mall (PCM).. jalan-jalan dan beli pencuci muka setelah berbulan mencari yang tiada paraben.. nasib la kawan pet bagitahu brand ni.. kalau tak memang pening la nak cari.. haha.. pet juga sempat rasa air Hazelnut Chocolate.. sedap la juga!

bubur nasi campuran sesuka hati pet :)
NIVEA - pencuci baru pet.. haha
Hazelnut Chocolate!

selamat berpuasa semua! nak bangun sahur jam 4.00 am esok.. minum air je kot :)

sekian!

p/s: student boleh keluar daripada UPM sehingga 2.30 am sepanjang bulan ramadhan :) *selalu sampai 12.01 am sahaja*

No comments: