Wednesday 20 November 2013

Fresh dari Culture Tissue Lab ^^

Salam..

rasa hari ni nak update awal sikit.. haha.. hari ni memang kelakar.. memang ketawa je pet atas lori tadi.. haha.. seperti entry semalam.. dalam 8.30 am staff datang ambil dengan hilux.. memandangkan kami antara orang-orang awal.. jadi dapat duduk dalam.. dalam termasuk driver ada la dalam 6 orang berhimpit.. haha.. then pergi ambil student praktikal yang lain pula.. maybe dalam 30 orang..

jadi hari ni masuk office jam 8.45 am.. pet rajin la juga sembang dengan Moon.. student praktikal dari Naresuan University.. pet rasa betul la ejaannya tu.. haha.. Moon dan Piya kot.. tapi pet banyak sembang dengan Moon sebab dia cuba juga untuk cakap dalam english walaupun bercampur bahasa thai.. ada waktu pet paham.. kalau tak paham, pet ketawa je la XD

ni kira tempat pet stay.. banyak lagi bilik macam ni :)

oh ya.. dalam department culture tissue tu, pet kenal 2 orang staff.. Fairy dan Min.. haha.. dan 2 orang student praktikal sama dengan pet.. Moon dengan Biya.. haha.. best la juga.. Fairy department kat bawah.. yang Min ni kira macam trainer pet la.. haha.. suka la juga dengar dia panggil nama pet.. haha.. rasa teruja sebab baru kenal hari isnin dan bercakap time Loy Krathong Festival.. then jumpa hari ni dah boleh sebut nama pet :P *sedangkan pet kadang-kadang lupa nama dia*

ha.. baru teringat.. lunch tadi May datang makan di Cafe QSBG.. suka la dia.. macam biasa.. pet la kena buli.. haha.. time dia nak tunjukkan brownies tu, main tarik je pet.. dah la dia berlari.. pet ni terpaksa la berlari.. haha.. macam cafe tu lari jauh ja.. haha.. tapi seronok la jumpa staff-staff yang kita kenal.. P'nat pun ada tadi dan staff-staff lain yang pet lupa nama.. haha..

May memang pembuli berjaya.. haha..

yang kelakarnya.. tengah sibuk sembang dengan Moon dan Min.. tiba-tiba datang staff lain cakap bahasa thai.. then semua suruh pet gerak.. pet tanya la kenapa.. diorang cakap pergi pasar malam.. pet tengok jam.. baru pukul 3.10 pm.. awal lagi.. selalu dalam jam 5.00 pm baru pergi pasar sebab balik dalam 4.30 pm.. haha.. pet dengan muka blur jalan je la.. sekali tengok penuh orang dalam lori.. haha.. dah la lori tu nak macam bas.. tinggi kot nak panjat.. seriau kot.. haha.. tak larat nak ketawa.. haha.. masuk keja 8.45 am balik 3.10 pm.. lunch dari 11.55 am sampai 1.15 pm.. haha.. berapa jam la kerja.. hehe..

sebahagian student praktikal lain.. hehe..
kami bertiga ^^

dan esok ada program di glass house.. P'nik dah datang bagitau untuk program esok.. semua student praktikal under tissue culture terlibat.. 5 orang la kan.. haha.. 3 dari UPM dan 2 dari Phayao University :)

ok la.. nak mandi dah.. dah pukul 6 pm.. sekian ^^

No comments: