Wednesday 13 November 2013

Family dan Chiang Mai

Salam..

hari ni sibuk sikit.. jadi entry seringkas yang mungkin.. haha.. kira pet type straight to the point je la.. sebab pet baru habis tengok cerita "Love You Mr. Arrogant".. haha.. rajin pet download semua episod.. haha.. sampai terabai kerja discussion result malam ni.. :P

ok la.. 3 November yang lalu.. kira hari ahad yang lalu.. keluarga pet datang melawat pet di Chiang Mai, Thailand.. hehe.. plan naik van datang dengan sepupu dah dibatalkan.. diganti dengan kedatangan mengejut melalui udara.. haha.. hari sabtu beli tiket, hari ahad fly.. sakan la mak dan kakak pet.. :)

oh ya.. pet tido town hari sabtu tu.. sebab nak ambil parent kawan pet.. kebetulan datang melawat Chiang Mai juga.. then tido di tempat biasa.. since sekarang dah November.. jadi harga hotel naik la sikit.. dari 500 bath ke 650 bath.. dari 800 bath jadi 950 bath.. naik 150 bath la setiap bilik..

hari ahad tersebut, pet ambil family pet di airport.. dari Robinson (Airport Supermarket) ke Chiang Mai Airport.. flight dari Hat Yai ke Chiang Mai.. 


sampai ja.. jumpa.. salam-salam.. sesi pet meluahkan perasaan.. haha.. erti kata lain, rindu la tu.. haha.. tu tak kira effect mata masuk habuk lagi.. haha.. habis kena gelak dengan family :P habis semua, pet bawa family makan di Night Bazar.. tempat selalu.. then masuk Airport balik.. kira macam ambik teksi Airport ke Queen Sirikit Botanic Garden Resort.. tempat pet stay.. dengan bayaran 550 bath..


sepanjang perjalanan dari Robinson ke Airport.. Airport ke Night Bazar.. Night Bazar ke Airport dan Airport ke QSBG Resort.. tak henti-henti May dan Duck call pet.. risau betul diorang berdua.. tak bagi pet balik, tak bagi pet naik teksi.. risau pet tak boleh cakap Thai.. risau pet itu, pet ini.. nak tergelak pun ada.. haha.. tapi kagum juga la dengan May dan Duck.. tak henti-henti call dan mesej.. kejap-kejap call.. haha.. 

apa-apa pun.. ahli keluarga pet selamat sampai.. Alhamdulilah.. dan rasa terharu ada kawan-kawan yang ambil berat macam tu sekali :)

sekian

1 comment:

Atie Zieya said...

seronok hidup di perantauan... byk perngalaman yg boleh kita dpt..kn