Wednesday 31 July 2013

Hari pertama internship

Salam..

pet masih meneruskan entry hari pertama internship di sini.. haha.. tapi ni entry auto publish la.. haha.. sebab pet tak tahu bila pet dapat online dengan laptop.. haha.. di rumah kitorang tak ada wifi.. ni guna di office.. register hari isnin hari tu.. ada la username dan password yang kita pilih.. haha.. ada borang lagi.. hehe.. ada juga plan dengan kawan nak pasang wifi or kalau mahal nak beli broadband.. tapi 2 jala.. haha..

ok.. berbalik pada motif asal entry ni.. hari pertama.. jam 7.00 am waktu Thailand kami tunggu di ruang tamu.. sayangnya tak ada lagi orang datang jemput ke QSBG.. haha.. tunggu punya tunggu sampai dah mengantuk tahap entah macam mana nak cerita kan.. haha.. last-last jam 8.45 am baru sampai.. hehe.. naik la kami kereta tersebut.. naik la ke QSBG.. tinggi sungguh.. masuk la jumpa Dr. Piyakaset - ketua QSBG.. cerita punya cerita.. dia nak kami semua melawat dulu..


P'Nut - bahagian muzium.. pet tak ingat dia ketua or tidak.. haha.. dalam tu kenal la P'Noi dan P'Nit.. banyak lagi nama.. pet lupa.. haha.. ramai staff yang kami jumpa.. haha.. serius muzium dia macam petrosains.. kira hampir macam petrosains la.. hehe.. masuk teather room, main game kat muzium dan sebagainya.. then masuk library room, herbarium room, insect room dan banyak lagi.. dengar kata pet bakal di hantar ke unit entomology.. huhu.. pasal Firefly.. World research ke apa ntah.. pet lupa.. tapi ada World la.. salah sorang mungkin di tissue culture - orchid dan seorang lagi micropropagation.. tapi masih khabar angin la.. haha..



oh ya.. kitorang akan diambil ke kerja jam 9.15 am dari rumah.. kiranya kitorang masuk kerja hari-hari jam 9.30 am dan balik 4.30 pm waktu Thailand la.. haha.. tu tak termasuk rehat tu.. rehat pun tak tau pukul berapa.. haha.. maklum la 1st day kitorang jalan-jalan, mewarna lukisan, karoeke lagu kat section muzium.. haha..

petang pula kitorang di bawa ke pasar atas bukit.. tengah-tengah la kiranya.. beli la kitorang telur 20 biji dan ikan tilapia hitam 2 ekor.. gitu.. haha.. then balik masak-masak dan berbuka puasa.. hehe.. ok la.. jumpa lagi di entry seterusnya :)





sekian!

No comments: