Wednesday 15 October 2014

Tough day

Salam..

whew.. tamat sudah hari yang memenatkan pet.. seharian pening kepala.. macam-macam bermain dalam fikiran dari semalam.. nak tunggu pagi hari ni, rasa macam orang putus cinta pun ada.. mandi tak basah, tido tak lena dan makan tak kenyang.. haha.. lumrah manusiakan..

kes ni sebenarnya salah pet.. jadi pet bersedia untuk terima apa-apa sahaja sepanjang hari ni.. tipulah kalau kata pet tak down.. down juga la.. kalau skala dalam peratus tu, ada la down sampai 70%.. haha.. 3 jam pet bersedia terima apa sahaja kemungkinan.. 

dalam jam 1.00 pm kot, pet selesai semua benda.. terus pet pergi pejabat pos.. selesaikan urusan borang-borang konvo.. then pet jalan-jalan di tanjung batu.. konon nak tenangkan fikiran la kan.. haha.. end up bergayut dengan mak.. haha.. mak pet tahu kes ni daripada semalam sampai ke malam ni.. ingat lagi semua nasihat mak..

"hidup ni ada naik turunnya.. ada masa kamu happy.. ada masa kamu sedih.. apa pun rintangan, hadapi dengan tabah.. di mana pun kamu belajar, kamu akan berdepan macam-macam rintangan.. ni baru sikit, nanti kamu dah kerja dan semakin tua.. lagi banyak kamu akan berdepan.."

betul la kata mak.. pet tak boleh nak mudah dan happy setiap masa.. ada benda pet kena terima.. banyak benda yang dibincangkan dengan mak dan 3 jam dengan 3 orang lecturer.. pet kira bernasib baik, ketiga-tiga lecturer tersebut tak terlalu marahkan pet.. lebih kepada nasihat dan cadangan.. 

risau lecturer pet.. sempat la mesej dari tadi.. lecturer mungkin risau pet masih bersedih.. tipu la kalau kata pet tak sedih kan.. tapi ok ja.. pet kan kuat.. mesti pet dapat harungi kot.. InsyAllah.. 

terima kasih Dr. W *banyak nasihat plus acah-acah risau saya sedih :P*, Dr. S dan Cik E *tak putus-putus bagi semangat lepas saya down seketika*

No comments: