Tuesday 15 October 2013

Raya-raya

Salam..

selamat hari raya dari pet *sekali lagi*.. haha.. hari ni pet macam biasa.. macam raya aidilfitri hari tu.. bangun pagi.. mandi semua.. turun bawah, masing-masing ucap "selamat hari raya" dan makan lebihan ketupat semalam.. then masukkan bekalan makanan tengah hari kami..

macam biasa, staff datang ambil.. masuk office macam tak ada perasaan.. buat kerja macam biasa.. ada yang mengadap slide, mengadap culture, mengadap report, mengadap buku-buku dan sebagainya.. sampai jam 12.30 pm.. then kami pergi makan tengahari.. jam 1.10 pm masuk office.. teruskan kerja.. time ni pet dah start mengular.. haha.. 

jadi macam tu la raya aidilfitri dan aidiladha pet di Thailand.. cuma bezanya, raya aidilfitri lebih syahdu bila dengar takbir raya.. raya aidiladha, syahdu juga tapi tak sesyahdu aidilfitri.. haha.. sebak kot ritu.. menitik-nitik air mata kat bilik.. haha.. tapi banyak benda kita akan belajar bila merantau di negara orang.. terutama di Chiang Mai yang penduduk islam dia boleh kira dengan jari.. dan tiada cuti ye.. haha..

oh ya.. minggu ni genap 3 bulan pet di Thailand.. banyak memori yang terpahat dan pengalaman yang pet dapat.. tak kira la di tempat pet intern, rumah or Chiang Mai sendiri.. ada yang boleh buat pet tersenyum waktu menaip entry ni.. ada yang buat pet menghembuskan nafas secara berat dan sebagainya.. tapi itu la warna warni sepanjang pet berada di Thailand.. mungkin nanti pet akan buat entry khas waktu pet nak balik Malaysia.. haha.. 

ok la.. pet sambung men"torrent" file.. haha.. gaming mode is activated! :)

No comments: