Sunday 2 June 2013

Strength~

Salam..


entah kenapa, rasa nak update lagi.. mungkin ni entry lebih kepada perasaan kot.. haha.. dah setahun lebih berlalu kes eksiden pet.. tapi sampai sekarang, pet masih tak pulih sepenuhnya.. kadang-kadang, bila sakit.. mesti akan hadir perasaan marah sebab kecuaian orang yang melanggar pet, buatkan pet cedera macam tu.. 

kadang-kadang.. bukan tak redha.. tapi kesakitan tu buat pet ingat semuanya.. walau pun pet tak dapat ingat sepenuhnya kes kemalangan tu.. tapi ramai saksi di tempat kejadian.. sudah cukup untuk buktikan kebenaran.. walau pun orang yang melanggar telah pun di denda atas kecuaian dia, tapi.. kesakitan yang pet dapat, entah bila akan hilang.. doktor cakap semuanya akan pulih dan fisioterapi cakap 3 tahun akan pulih.. tapi pet masih samar untuk nampak perubahan tu..

setiap hari pet berdiri dan bercakap dengan diri sendiri untuk jadi kuat.. sekuat-kuatnya.. walau pun kadang-kadang pet tersungkur juga.. bukan mudah nak mengharungi hari-hari yang penuh kesakitan.. kuatkan hati.. kuatkan semangat.. walau pun sakit, pet tetap bersabar.. pet tak nak pun orang tahu kesakitan pet.. terutama orang-orang yang pet sayang..

cuma.. pet berharap pet lebih mampu berdiri di atas kaki sendiri.. pet mampu jadi macam dulu.. pet kuat macam dulu.. haha.. tapi entah la.. cuma pet bersyukur, kekuatan yang ada masih kuat untuk terus menghadapi kesakitan yang sentiasa nak teman pet setiap hari.. baik sungguh kesakitan ni.. tak nak pisah dengan pet.. haha.. :)


No comments: