Wednesday, 23 May 2012

Alasan break up famous amos


Salam :)

rini pet nak membebel pasal Alasan Putus Cinta or Putus Apa2 y famous.. haha.. sbb semalam kt twitter jdi trending nh.. haha

(a) Saya dah tawar hati dengan awk..

senang je kn.. haha.. xbaik la ckp mcm tu.. even mmg niat kita nk ckp mcm tu.. sbb org y kita gtaw tu pun ada perasaan.. bayangkan kalau org y kita ckp mcm tu ckp kt kita mcm tu.. agak2 berkecai xhati? haha.. just imagine :D

(b) Awk terlalu baik.. kita xsepadan

knp lepas dh lama kenal baru nk ckp? kn.. haha.. knp xtggu kawen dulu ka baru gtaw mcm tu.. haha.. bgi pandangan pet, xkisah la sapa baik, sapa jahat.. y penting niat kita tu.. kalau sorg baik sorg sederhana baik still can be together.. xkisah la sbgai bf/gf ka.. kwn2 baik ka.. still capable..

(c) Kita dh xserasi mcm dulu

err.. kalau dlu mcm belangkas, xkn tetiba xserasi dh? err.. tp tu la manusia.. xda siapa pun terlepas drp membuat kesilapan dlm apa2 perhubungan..

(d) Awk xpernah paham saya/bagi peluang utk saya

pet xtaw nk ulas mcm mana.. tp bgi pet, peluang tu ada d mana2.. bila kita syg sesorg tu ikhlas, kita tahu mcm mana nk grab peluang tu.. smua tu atas diri kita.. kalau hati kata nak, InsyAllah peluang tu terbuka luas.. xpercaya, try la.. haha

(e) Saya dh jumpa org lain

ni y part paling pet xsuka.. haha.. dulu time xda org lain, kemain syg.. janji itu ini.. dh jumpa org lain, kemain buang mcm sampah je.. haha.. tp sebenarnya lebih baik kita dgar berterus terang drp dengar bahasa bunga2 utk sedapkan hati.. hehe

(f) Kita dh xd jodoh/xditakdirkn bersama

ok.. nh part pet xtaw nk ckp apa.. betul.. ajal, maut, jodoh dan pertemuan di tgan Allah.. tp pernah xkorg terfikir, apa perasaan org y dgar kata2 tu? haha.. so pet no komen :D

-------------------------------

itu la alasan paling famous bgi pet.. tp kn.. kita xbleh nk menunding jari kat sapa2 pun y ckp mcm tu.. sbb kdg2 kita sendiri pernah buat dekat org lain.. if it happen, just let it be.. try utk baiki hubungan tu.. tp kalau terlalu complicated, just let it go.. jangan seksa diri sendiri..

tapi bagi pet, lelaki atau perempuan sama ja.. maksud pet soal putus2 nh.. kdg2 lelaki tu baik, perempuan pula buat hal.. kdg2 tu perempuan tu baik, lelaki pula buat hal.. same goes to best friends.. kdg2 benda tu kecil ja, tp salah sorg ckp benda y xpatut kita dgar.. so dye jdi complicated..

jadi.. kpd rakan2 blogger kt luar sana.. hargai la org2 y korg syg :) sbb kehilangan mereka xmungkin ada y dpt ganti.. xkisah la sebagai bf/gf or kwn2 baik.. mmg kita bleh nyanyi lagu adele-someone like u..

"Never mind I will someone like u.. I wish nothing but the best for u too.."

tp.. org y kita jumpa xmungkin dpt ganti sama mcm org y kita pernah ada.. :) percaya la.. pet dh pernah alami semua tu.. haha.. sampai pet dh xda perasaan nk fikir semua benda2 mcm tu.. hehe


54 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

sekelip mata dh tawar hati..mmg ak yg dgr pn terus tawar hati sama..haha

yg psal awak terlalu baek tu, ak pnah buat..bkn sbb ak xmo yg baek, tp rse x sekufu n buat ak jdik low self esteem..cre pemikiran pn jdik berbeza bile sorg terlalu hebat, sorg ni plak xhebat lnsg..

sis92 said...

huhu kadang2 ada juga couple yg putus sebenarnya sbb dh bosan..jadi mulalah create mcm2 alasan..

~~oOpEt~~ said...

kan fadh.. aku y kena nh pun berkecai hati.. xtawar la :D tpi better dgr sendiri dri mulut y berckp.. hehe

tp kn bgi aku y terlalu baik or x tu xptut la.. sbb org tu dh syg kita sebaik mgkin.. xda sapa di lhirkn jdi jahat.. sbnarnya xda sapa2 jahat.. y membezakn perkataan jahat baik bila kita mula menyakiti org y kita syg.. kdg2 aku rasa org y bagi alasan mcm tu more kpd melepaskn diri dri semua masalah.. kira ckp mcm tu, lepas la beban d dada.. pandangan aku la.. :D

~~oOpEt~~ said...

aah.. pun ada juga.. tp kesian utk org y setia.. haha.. sbb impak y org lain buat akan jadi serpihan y tajam dlm hati.. pergh.. ayat pet.. kemain XD

zana said...

biasanya..klu org tu da ade org lain mcm2 la alasan dia bg kat kita.
eh btl ke ni hahaha :D

Nyue said...

bosan itu sifat kita...kita yg membentuk, kita jugk yg hancur,apa yg telah bina/pupuk...semua ad alasan..kita mampu buat beribu alasan...kerna bkn kita yg akan terasa..

renung2kn

KorN said...

itu bukan alasan.. tapi sebab yang betull.. kalau dah sebab nya cenggitu, ape ley wat

Anis Anisah said...

Aah betul 2.. bg sy rasanya kesefahaman penting sangat-sangat.. :)

~~oOpEt~~ said...

betul la tu.. haha.. masa tu semua dh nampak buruk d mata mereka XD

~~oOpEt~~ said...

betul2.. tp kdg2 susah sebenarnya nk jaga hati dan perasaan org lain.. sbb sejauh mana pun kita jaga, potensi utk terluka tu lebih besar..

cuma mcm org ckp la.. kalau nk seribu daya, xnk seribu dalih :D

~~oOpEt~~ said...

kdg2 ade y guna alasan mcm tu utk menyakiti perasaan org lain.. haha.. mmg betul tu mmg sebab utama.. 50:50 la jga.. ada y mmg niat xbaik dan suka2 buat mcm tu.. haha

pandangan pet la.. sbgai pemerhati :D

~~oOpEt~~ said...

pet setuju soal persefahaman.. tp.. kita kan ada adab.. contohnya.. masa baru2 kenal.. sanggup la beriya2 nk dptkn org tu.. when the times goes, they find somebody else.. then org to throw kita mcm sampah tepi jln.. mcm xelok la.. klau dlu kita suka, kita ckp elok2.. mcm tu bila time kita xsuka.. kita lepas elok2.. sekurgnya org tu xla terkilan dan memendam perasaan :D

pandangan pet XD

Emma said...

xbleh trima ayat 'awak terlalu baik, kta x sepadan' namapak sangat nak larikan diri dri komitmen phbgn tu.. ish3.. kalo alasan 'dh jmpa org lain' trima skit r, coz alasan dia jelas wlupn mnyakitkan.. ho3

~~oOpEt~~ said...

haha.. kan.. nmpk la unsur nak lepaskn diri.. haha.. tp tu semua atas diri sendiri.. niat kita bila ckp mcm tu.. kdg2 nmpk mcm xreleven bila org ckp mcm tu.. sakit hati pun ada XD

tp tula.. better dengar mcm tu.. sbb kita akan taw keikhlasan sesorg itu.. :)

Sally Yatiey said...

Hati dan perasaan manusia cepat berubah :)

~~oOpEt~~ said...

betul dan sgt2 betul.. manusia berubah! haha..

thomas said...

Org zaman ni memang mcm tu,
suka berubah2,suka kebebasan dan tak nak dikongkong
tapi usah bimbang,
kemungkinan ada yg lebih baik akan tiba..
all the best!

~~oOpEt~~ said...

betul.. saya setuju :) org dulu lelaki gentleman :D kan mr thomas :)

wan niahix said...

betul tu... kita tak mungkin dapat yang sama macam yang sebelum ni... sebab manusia semua berbeza... ^_^

~~oOpEt~~ said...

kn.. susah nk dpt org y sama mcm org y kita pernah ada.. walaupn peganti tu lebih hebat dari y dulu :)

Pecinta pink^^ said...

itulah cinta:) time syg bagai la..time dah da kurg kasih syg,,alasan bagai jugakk,,hakhak

~~oOpEt~~ said...

haha.. pelbagai2 la kn :D itu dh jdi sebahagian drp hidup kita sebagai manusia kn :)

Syed Salleh said...

Alamak kantoi lak :p

(http://syedsalleh.blogspot.com/)

~~oOpEt~~ said...

kantoi? haha

zana said...

kdg mmg menyakitkn ati je ken..
ceh mcm de pglmn la haha...:D

Tieyh said...

terus je cakap, saya nak putus..heeeee

~~oOpEt~~ said...

haha.. mesti berpengalaman la kn.. sbb pengalaman la mengajar kita erti kesakitan.. err silap :D

Mr.She said...

verry common reason kan.. hoho >.<

~~oOpEt~~ said...

kan.. hehe.. sabar je la :)

azie azian said...

kelakar la..hehe..
tpi mmg berlaku mcm 2...
sgt2 common...bagus2.
bley tpikir ye cik oopet..

~~oOpEt~~ said...

haha.. saja terpikir..
pet pernah kena :D dan tgok kwn2 kena..
so just share.. hehe

btw.. human always changed.. every second, minute and hour :)

Chic Na said...

alasan F paling boleh diterima. juga alasan utk pujuk hati sendiri. hihi.. :)

|shuhadaothman|TM said...

hahaha. shu penah kena yg E tu. sangat berterus terang. kiki. slmt gue n penyabar orgnya :P

~~oOpEt~~ said...

haha.. xda jodoh.. tp rasa mcm nk hempuk je org y ckp mcm tu.. tp kita ambik dari sudut positif kn.. anggap ja Allah dh tentukan semuanya :)

~~oOpEt~~ said...

pergh.. lgi dasyat.. haha.. pet paling xsuka mcm tu.. sbb mcm pentingkn diri.. dh jumpa org lain terus xmau kita.. haha.. bgi pet klu dh xnak sgat tu, lepas elok2 mcm mana nak sgat2 kt kita dulu.. :D

~~oOpEt~~ said...

haha.. mesti la sorg lgi akan tanya knp? haha..

kaishin said...

saya no komen dalam hal ni sebab dah malas nak fikir hal2 mcm ni..

sy penah kena tinggal mcm tu je..xde kbr berita langsung ntah idup ke tidak skrg ni sy pun xtau ;)

~~oOpEt~~ said...

sama la kita :)

xpela.. buat mcm xtaw ja :D

The Lady Closet said...

haha! oopet!
entry ni kelakar tapi memang boleh kene batang hidung sendiri neh kan..best2:)

~~oOpEt~~ said...

haha.. kelakar eh? haha.. tp tu pandangan pet :D

NOOR FATIN said...

aku paling tak suka situasi ni.

lelaki mintak putus dgn pmpuan. ckp pmpuan perangai teruk, dia dah menyampah meluat. tup2 ada pmpuan baru. kejap je. tapii semua org dia cerita yg ex dia pmpuan tu la yg teruk. dia baik sangat. kahkah.

jgn la salahkan org lainn semuanya. pasti ada salah kita sendiri yg kita mgkin xnampak, kan oopet? xpee, Allah Maha Mengetahui.

berdoa je moga Allah balas perbuatan merekaa. biarlah org nampak kita buruk, asalkan kita xburuk di mata Allah.

prinsip aku!

~~oOpEt~~ said...

haha.. betul.. aku setuju.. bgi aku fatin, kalau kita dh xnak dkt sesorg tu.. xkisah la sbgai bf/gf ke, kwn baik ke.. kita kena bertanggjwb utk lepaskn dye dgn cara y terbaek.. sbb kdg2 org y kita lepas mgkin simpan seribu satu duka kerana cara kita lepaskn y salah.. jdi bila kita ambik dye dgn elok, lepaskn dgn elok.. sbb nh melibatkn hati dn perasaan..

mcm aku wlaupn kdg2 aku rasa mcm ditindas, tp aku pikir aku pn ada wat salah.. aku pn pernah melukakan perasaan org.. jdi aku lebih cenderung utk biar je la.. sbb aku tahu perangai aku.. haha..

lg pun aku xminta org y aku syg rasa mcm mana mereka pernah buat kt aku.. sbb aku dh terpilih utk rasa.. haha.. just aku kecewa ja.. terluka.. mcm tu je.. haha :D

*poyo je kn statement aku fatin XD

CikMunBlogger said...

ayat paling sengal , " saya ade exam tahun nie . saya kena kumpul duit untu masa depan saya " hakk tuihh ! haha . macam macam laa alasan orang nie :p

~~oOpEt~~ said...

err.. haha.. biasa la.. time syg semua indah, time dh xnk semua buruk :)

CikMunBlogger said...

hehe . time couple . . . taik pun bau minyak wangi paris hilton . kalau dah putus , err . tak taw laa . hehe :p

~~oOpEt~~ said...

dh putus bau bunga tahi ayam kot :D

Siti Nurul Hidayah said...

hehhee ayat biase di dengar

~~oOpEt~~ said...

kn.. dh normal sgat tu.. haha

caliph shuriken said...

paling sakit ati alasan (b) tu.. x pasal2 tiba2 dgr alasan cmtu.. awal2 dulu x plak ckp cmtu...

~~oOpEt~~ said...

haha.. kn.. mcm saja wat alasan nk putus.. rasa mcm teraniya kn T___T

KorN said...

okei, pandangan setiap org berbeda2 kan.... kan oopet kan....
=P

~~oOpEt~~ said...

hehe.. betul2 :D we shared cause we cared.. right :)

9n0L4 said...

takpeee. bercinta lepas kawen lagi best kot. ;)

~~oOpEt~~ said...

haha.. betul2 :P