Thursday 22 May 2014

Poster Presentation - FYP

Salam..

fuh.. habis sudah presentation second batch Final Year Project untuk BSBI.. first batch waktu pet adalah oral presentation.. macam biasa.. slide dan present.. maybe dalam 15 minit.. 10 minit present dan 5 minit questions.. lupa dah pet.. hampir setahun berlalu.. haha..


first time pet tengok macam mana poster presentation.. ada few benda pet suka macam cara diorang summarize dalam poster, cara mereka explain finding dan beberapa benda yang lain.. dari aspek lain pula, pet agak kurang paham tentang poster.. mungkin sebab pet tak pernah buat macam tu.. haha..

ada poster yang memang pet dah target akan di shortlistkan.. of course la salah sorang dari supervisor pet kan.. haha.. sebut pasal present ni, ada beberapa orang tanya pet berkenaan presentation ni.. pet ada share tips dan pet juga ada taip entry ni di blog tapi tak juga publish.. hehe..

oh.. tadi ada lecturer tanya tentang poster pet.. hehe.. pet pun cakap la pet tak ada poster sebab pet dah present tahun lepas dalam bentuk slide dan oral.. jadi lecturer tersebut minta pet summarize project pet.. haha.. gelak je la pet kat situ sambil cuba cerita.. suka la lecturer tu sebab dia memang passion dalam Trichoderma spp. haha.. lawak betul Dr. F.. 

apa-apa pun.. pet kagum dengan beberapa orang yang memang bagus dalam poster tadi.. impress juga pet tengok.. andai la pet diberi peluang join poster tu, mesti jadi suatu kenangan terindah :)

sekian!

Generasi student Assoc. Prof. Dr. Joseph Bong Choon Fah.. undergraduate dan postgraduate :)

No comments: