Thursday 2 January 2014

Tahun baru dan QSBG

Salam..

Selamat Tahun Baru! haha.. tak terlalu lewat untuk pet ucapkan :D pet agak sibuk lepas tamat training di QSBG.. sibuk siapkan report internship.. Alhamdulilah.. boleh dikatakan hampir 80% siap.. slide memang 0% la.. selagi tak siap report, selagi tu tak buat slide.. haha.. pet rasa, pet maybe present berkenaan Tissue Culture.. pet rasa la.. haha..

oh.. hari ini malam terakhir untuk pet tidur di QSBG.. esok petang dah turun Chiang Mai untuk ambil bas ke Bangkok.. dalam 7.30 pm bas pet.. Thailand time.. beli tiket hari tu dalam 700 baht.. tak sampai 700 baht.. tapi pet dah lupa.. kiranya pet akan sampai dalam jam 6.00 am 4 Januari 2014.. pet akan terus ke Airport Bangkok.. dari Bangkok 2.15 pm dan sampai di KLIA dalam jam 4.25 pm waktu Thailand.. haha.. supaya pet tak pening dengan masa Malaysia.. haha.. 

ok.. dalam hati ni rasa berat juga nak tinggalkan QSBG dan dalam masa yang sama tak sabar juga nak jejak kaki di Malaysia dan sampai dengan selamat di rumah.. 2 perasaan yang sentiasa ada dalam hati pet.. haha.. bolehkan macam tu :P semua ilmu, pengalaman dan kenangan akan pet simpan sebaik mungkin.. dan jika diberikan rezeki, kesihatan yang baik serta keadaan yang mengizinkan.. pet akan datang semula ke Chiang Mai.. terutama QSBG.. tapi bukan dalam tahun 2014.. hehe.. bila staff tanya, pet jawab mungkin 5 tahun akan datang or 10 tahun or pet sendiri tak pasti.. haha..

pet ucapkan terima kasih kepada semua staff QSBG.. Dr. Piyakaset, P'Nat, P'Noi, P'Nit, P'Umph, P'Toy, P'Wat, P'Ann, May, P'Dau, P'Pailin, P'Nai, P'KekHuwai, P'View, P'Bit, Mint, Fairy, P'Wit, P'TongDee, P'Oa, P'Korn, P'Khorn, P'Oo, P'Cip, Pa'Kiew dan semua staff yang banyak beri tunjuk ajar semasa pet di QSBG, uruskan proses visa, jadi driver tetap ke office, rumah, bandar dan jalan-jalan, uruskan tempat tinggal dan semua keperluan.. dan semuanya.. terima kasih tak terhingga pet ucapkan..

dalam masa yang sama, pet ucapkan juga terima kasih kepada semua rakan-rakan yang sama-sama training dengan pet.. KuKai, Ray, Mon, Beer, Peng, Eyes, Oak, Aa, Tum, On, M, Jingle, Yam dan semua yang pet tak sebut nama.. minta maaf.. pet lupa nama.. tapi tak bermakna pet lupa semua kenangan.. terima kasih sebab jadi translator, kawan pergi makan, pergi kerja hujung minggu dan semuanya.. haha..

ha.. lastly.. untuk kawan Chiang Mai! haha.. Duck, Susee dan yang pet lupa nama.. haha.. terima kasih banyak jadi tour guide.. nama May dah tak boleh sebut sebab dah ucap dalam staff.. haha.. wish all of you good luck and all the best.. till we meet again :)

sekian!

No comments: