Tuesday 7 January 2014

Perjalanan pulang ke Malaysia

Salam

Alhamdulilah.. dah masuk hari ke 3 di Malaysia.. yang penting di rumah.. haha.. punya la penat.. perjalanan bermula dari 3 Januari dan berakhir pada 5 Januari.. sebab pet sampai pagi 5 Januari di rumah.. kira perjalanan tamat pada 5 Januari.. haha.. macam-macam benda berlaku.. haha..

3 Januari 2014
bergerak ke QSBG buat kali terakhir.. betulkan sijil penghargaan di QSBG.. then ketua training pet nak jumpa.. Dr. Piyakaset.. dia belanja minum, bagi cenderahati dan sembang-sembang.. lepas tu terus ke souvenir shop.. beli barang QSBG sikit.. jumpa staff kejap, kawan-kawan buat kali terakhir.. then ke Kad Luang (Warorot Market).. shopping strawberry gred AAA dalam 500 baht/kg.. beli buah berangan 600 baht/3 kg.. beli dried strawberry dalam 140 baht/500 g dan kacang pedas bertomyam dalam 100 baht/ 500 g.. sempat jumpa May dan Susee buat kali terakhir di bus station.. then naik bus.. 7.40 pm - 5.00 am..

4 Januari 2014
sampai bus station, terus ambil teksi ke Suvarnabhumi Airport.. makan juga.. then berlepas ke Malaysia 2.15 pm.. arrived safely at 5.30 pm rasanya.. pet pun lupa.. arrived tu Malaysia time.. haha.. then tunggu pula flight 9.15 pm ke Penang dan sampai dalam jam 10.10 pm.. makan semua sampai rumah dah jam 12.30 am.. haha..

5 Januari 2014
sibuk la bersembang.. haha.. dengan tetamu-tetamu datang.. sepupu la juga.. topik utama selain bersembang tentang Thailand, berkenaan jodoh.. haha.. ini kelakar.. ramai pula agen cari jodoh.. ada yang sampai memaksa.. aduh.. pening kepala pet.. sedar diri tahun ni bakal jejak kaki ke 25 tahun.. tapi tak bermakna pet cenderung untuk mendirikan rumah tangga.. dan pet tahu lepas ni lagi banyak agen cari jodoh bakal muncul tiba-tiba.. haha..

6 Januari 2014
adeh.. masih lagi dihangitkan dengan topik calon-calon untuk dijodohkan dengan pet.. grr.. sakit betul hati pet XD haha.. tapi keep calm and talk slowly.. haha.. Alhamdulilah disokong oleh ahli keluarga pet yang lain.. hehe..

7 Januari 2014
masih lagi dibebani soalan yang sama.. ada sepupu nak jodohkan sesama sepupu.. aduh.. kritikal sungguh.. haha.. pening kepala pet.. topik yang sama setiap masa..

kadang-kadang rasa kelakar sangat.. dah macam tak ada topik lain untuk dibincangkan.. haha.. too many people concern about it.. think so.. haha.. pet tak berfikir lagi sampai ke situ sebab pet banyak lagi komitmen yang penting dalam hidup pet.. selain keluarga.. The Sims 4 juga amat penting :P maklum la.. tahun ni tahun sim 4 akan di releasekan :D

ok la.. nak sambung makan nasi lemak.. sebelum datang tetamu lain dan berbicara tentang jodoh lagi :D


sekian!

No comments: