Friday 31 May 2013

Rebat SKMM dan Digi

Salam..

morning! haha.. sambil-sambil editing semua chapter untuk hantar email ke supervisor, pet nak update blog.. haha.. maklum la kesibukkan semester ni dengan final year projek, banyak membataskan aktiviti blogging.. haha..

28 Mei hari tu, pet ke Digi Center, di Bintulu.. tujuan utama untuk rebat SKMM.. Handphone Alcatel dengan hanya RM50.. even little bit old untuk android version, tapi ok la kan.. sape nak bagi handphone rm50.. haha.. jadi hari tu pet just tanya apa dokumen yang diperlukan untuk dapatkan handphone tu..

29 Mei pet pun bawa la salinan ic, kad matrik, surat belajar dan juga SKMM rebat.. dalam jam 4.30 pm macam tu la.. staff situ cakap, 24 jam datang ambil.. dengan erti kata lain, esok la datang.. haha..

30 Mei tepat jam 4.30 pm terpacak pet kat situ.. dan dapatlah handphone Alcatel One Touch Glory 2S.. tak lupa juga dengan simkad Digi pelan internet la.. with free 1.5GB internet for 3 month.. kalau tak silap la.. haha.. 30 minit waktu berbual free ke semua rangkaian, 30 sms free ke semua rangkaian dan 30 or 20 mms free hanya ke nombor Digi..

once pet on, not bad la.. still smooth dan pet tak bercadang pun nak buat main game.. haha.. already have S3 for gaming.. haha.. dari segi skrin, dia besar sikit dari nokia 5800.. so.. berbaloi kot.. bagi pet la.. warranty selama setahun oleh Alcatel dan Digi seluruh Malayasia *pet tanya orang tu*..

oh ya.. pet pada mulanya nak tebus rebat ni di Digi Center semenanjung.. tapi sekarang stock handphone ni dah habis.. tapi di Bintulu, masih banyak.. so tukar je la kat sini.. dan Alhamdulilah.. dapat nombor Northern.. hehe.. sebab pet tengok yang customer lain dapat nombor Sarawak.. tapi yang pet tau nombor diberikan secara random.. tapi pet nak switch ke Digi Easy Prepaid.. sebab dapat call free antara buddy.. haha.. 

sempat la habiskan free call dengan call family.. haha.. pastu sekarang guna internet je la.. pet just download whatsapp dan tak register pun.. just download.. haha.. sesiapa yang belum tebus rebat SKMM boleh la try Alcatel ni.. sempat la suggest adik pergi tukar SKMM dia untuk handphone ni semalam :D

jeng jeng jeng :D
hanya RM50 
dapat sekali Digi Prepaid Smart Plan
Alcatel One Touch Glory 2S
pandang pertama mungkin! haha
pre loaded with 2GB memory card
hand on mungkin! haha
simkad Digi, handphone, charger, usb cable, 2GB memory, bateri, screen protactor *pet silap pasang*

6 comments:

Anonymous said...

lawa jugak la,rm50 je kan..nisa punye rebat expired dah,kena tggu 2 bulan bru bole mohon lagi..huhu..

Mell Mariann said...

ok tak ncet nyer.. baru nak g rebate.. murahla kan rm50 jer.. xsabo lak!

Chic Na said...

akak pun dah guna rebate tu.. wuwuwu..

Mi R said...

Dah tebus rebat Alcatel OneTouch Glory 2S ni dengan penambahan RM50 akan dapat satu set telefon tersebut dan sim card HAPPY Prepaid Sekawan (DIGI).

Happy Prepaid Sekawan (Edisi SKMM) tersedia dengan kredit RM50 dan mempunyai tempoh sahlaku selama 5 hari. (bayar rm50 dapat balik sim dengan kredit Rm50)mmg happi sesangat...hehe (^^)

Sim ni lau kat dlm trg & kelantan akan jd Happy, diluar Trg & kelantan akan tukar jd DiGi balik.

Nota:
Pelan Happy Prepaid di Kelantan & Terengganu adalah ekslusif untuk pelanggan-pelanggan di negeri ini sahaja dan berbeza daripada pelan Happy Prepaid versi English.


Cara untuk Root Alcatel One Touch Glory 2 :
http://www.techbloggerzone.com/2013/03/how-to-flash-and-root-alcatel-one-touch.html

Unknown said...

Salam.blh tak tau digi center kat mana ye bintulu ni?
penat da cr
thanks

pet said...

wslm.. dekat town.. between tokong yang besar dengan supermarket apa ntah nama.. lupa.. haha.. tempat selalu orang tengok wayang tu.. dia ada center digi kat situ.. tapi pergi kedai dia yang aksesori tu.. situ dapat claim skmm.. tp klu student upm, jgn lupa bawa surat pengajian :)