Sunday 14 September 2014

14 September 2014

Salam..

dah sebulan lebih pet di Bintulu.. pet sendiri keliru dengan keadaan sekarang.. err.. bukan keliru tapi lebih kepada sedih.. sedih je la dalam hati.. mungkin sebab kawan-kawan semua dah balik semenanjung.. pet masih di sini meneruskan perjalanan yang pet sendiri tak tahu mana penghujungnya..

selalunya sebelum tido, pet akan tanya diri pet.. kenapa pet sambung master.. kenapa pet sambung di UPM Bintulu? bukan UPM Serdang atau pun USM Penang? pening pet fikir.. selalu pet akan biarkan pertanyaan tersebut berlegar dalam minda pet dan tertido.. walaupun permohonan pet untuk intake bulan September telah ditolak *pet rasa* dan dibawa ke bulan Februari tahun depan *pet rasa*.. tapi pet masih keliru.. 

pet ada berbincang beberapa kali dengan mak pet.. tapi jawapan masih sama.. sama seperti biasa.. "mak yakin ada hikmahnya awak di sana.. percayalah kata mak.." i miss home.. i miss my family.. pet tak sekuat dulu nak bangun dan cakap dengan diri sendiri "you will be fine right here" pet dah tak mampu nak sejukkan hati dengan kata-kata positif lagi.. 

keadaan semakin rumit bila hari-hari pet check tiket flight.. semalam tiket pergi balik dalam RM400.. hari ni dah cecah RM700.. lagi la pet sedih.. pet akan balik konvo penghujung bulan depan.. InsyAllah.. tapi dalam seminggu lebih dan pet akan pulang semula ke Sarawak untuk bersama keluarga bercuti di rumah sepupu pet di Kuching.. insyAllah..

kalau ini memang simptom normal sebab baru lagi di sini, pet terima dengan hati terbuka.. tapi pet berharap simptom ni cepat pergi.. penat rasa sedih.. sungguh penat.. semoga hari-hari mendatang akan berlalu dengan seribu sebab untuk happy.. insyAllah..

No comments: