Salam..
masih
nak publish entry.. haha.. entah suka or sedih pun tak tau entry ni.. geram je
rasa.. haha.. hari pertama pet sampai sini, TAC cimb kena block.. silap pet
juga lambat send nombor TAC ke kakak pet.. jadi dia men teka-teka :P haha.. 3
kali teka, block la cimb pet.. haha.. dia pun call center, pergi cimb bank..
tapi tetap tak bejaya.. haha..
pet
pun tak duduk diam.. email cimb dan sebagainya.. akhirnya, suka tak suka tetap
kena call cimb international.. frust betul pet.. cakap dalam 12 minit.. kena
charges rm36.00.. waiting nak cakap dengan operator tu yang lama.. macam nak
menangis oiii tunggu operator angkat.. haha..
mula-mula
macam biasa la.. press 1, 2, 3 dan sebagainya untuk pilihan bahasa.. then pilih
kenapa.. lepas tu masukkan ic nombor.. lepas tu tunggu separuh mati nak cakap
dengan operator.. haha.. "harap maaf, ...... sibuk. sila tunggu
......" lebih kurang la ayat.. keep repeating until entah.. haha.. pet
rasa urusan tu selesai tak sampai 3 minit.. selebihnya waiting, pressing.. haha..
soalan
pertama waktu cakap dengan operator apa nombor kad cimb bank.. then nama orang
yang bercakap.. pet bantai bagi nama penuh.. haha.. then dia pun terang la
kenapa kena block.. dia suruh tunggu untuk dia unblock TAC.. time dia unblock
ni masuk lagi waiting! haha.. sakit betul jiwa pet.. ni adala 2-3 minit
waiting.. then settle! haha.. katanya, dia dah unblock TAC pet.. just login
macam biasa.. dia cakap lagi, before request TAC, off dan on semula handphone..
takut line problem.. gitu.. hehe..
entah
la.. harap berbaloi la dengan charges rm36.00 tersebut.. harap-harap nanti kat
office, bila on cimb, dah ada button request TAC.. kalau tak, meraung la pet..
haha.. kredit dah tolak, cimb tak leh guna.. kelaut sungguh :P
sekian!
1 comment:
Post a Comment